tirsdag den 15. december 2009

Noget om to torsdage i en uge!

Jeg bliver fra tid til anden drillet af min søster med, at nu har ugen sør’me igen haft to torsdage. Det sker især, når jeg overgiver mig og køber noget, som jeg hårdnakket er kommet til at sige om, at sådan en dims, skal vi/jeg aldrig ha’!

IMG_8864

NU har jeg/vi gjort det igen og jeg er vild med det! Vi har købt huse og en kirke med lys i. Det forøger hyggen i stuen med mange grader. Og så var det nødvendigt, meget nødvendigt, endda.

IMG_8863

Sidste år spurgte Sofie efter en grundig undersøgelse af vores julepyntede hus: “Farmor, hvor er dit snelandskab?”  Jeg kunne jo kun svare, som sandt var, at sådan et havde vi ikke. Det går jo ikke,  så: So ein ding mussen wir auch haben, ja! 

IMG_8872

Derfor hjembragte vi nogle meget søde og fine figurer fra Schweiz. De er flot lavet, og jeg er meget glad for dem. Husene derimod, er købt i Rønne i en uge med to torsdage, men hvad gør vi farforældre ikke for at tilfredstille de små (og det indre barn i os selv - ti hi). Stemningsfyldt er det, og det giver os gamle megen fornøjelse.

Nu ønsker vi os træer, en lille hjorteflok og måske en flok musikengle til at fuldende billedet! (Vi kan anvise en forretning i Kramgasse i Bern, hvor de sælger den slags).

Heldigt, at der findes uger med to Torsdage i. Hvornår skulle vi ellers kunne klare konsekvenserne af de af vores udmeldinger, som tangerer det tåbelige.

Tak for dit besøg!

Hanne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar